maandag 17 oktober 2011

Wat hebben Wouter Schikhof van @netlash_bSeen en @kantoorhouder Argenta met mekaar gemeen ?

Een vraag in de titel trekt sowieso de aandacht. Dat heb ik alvast geleerd van de #conversationmanager van @jobat. Al heeft die van @vacaturedotcom er ook een aardig handje van weg.  Hoe dan ook, vorige week vroeg - de mij tot dan volledig onbekende – Wouter Schikhof of ik vriendje wou worden met hem op #4sq. Hij vroeg niet of ik een snoepje wou, maar of hij mocht volgen waar ik overal naar toe ga …

Populaire typ is die gast anders wel, met 580 vrienden op Foursquare waarvan maar liefst 16 gemeenschappelijke vrienden met een hoog @feweb gehalte. Wouter schiet echter met scherp, zegt ie zelf, houdt er net als ik een badge als Photogenic op na en is volgens #4sq eveneens een Bender. Met 28 #mayorships heeft hij nog way to go. Zijn warrig kapsel is wellicht te wijten aan Coiffure Oxigène waarover hij als #mayor  –inmiddels een jaar geleden -  zelf tipt dat ze “niet echt secuur [zijn] en verouderde kapsels [knippen]”

Ik ben het eens gaan nakijken, tussen mijn 89 friends zitten enkel mensen die ik persoonlijk ken, op een paar uitzondering na, met name Trendwolves (waar ik Joke – maar wie heeft die niet? - Bart, Davy, Gert gemeenschappelijk mee heb) met 0 punten,  MNM met 0 punten, Mashable (met 0 Badges, 0 Mayorships en 0 punten),  Louis Vuitton en bofrost* 

Deze laatste slaagt er zelfs in meer vrienden dan mezelf te hebben, met amper 16 check-ins en 2 #mayorships Guess where? Was me dat schrikken gisteren toen ik die man of vrouw gisteren zag inchecken in de Piazza. Of bofrost* daar misschien kwam leveren ? Op een zondag ? Think not.

En dan is er nog die invite van @kantoorhouder Argenta.  WTF zou mijn puberende lievelingsdochter scanderen, steevast gevolgd door “Do I look like I care?” En doorgaans gaat het om veel serieuzer zaken waarover ik haar aanspreek. Argenta of diens #conversationmanager heeft plannen. Zoveel is duidelijk, maar wat komen die for God’s sake  - op zijn pubers – zoeken op Foursquare. Mag ik mij binnenkort aan een “special” verwachten als ik de volgende keer incheck bij mijn favoriet Argentakantoor ? Wie checkt er zich nu in als hij in een Argentakantoor binnenstapt, en wie stapt er überhaupt een Argentakantoor binnen, behalve gepensioneerden en leerkrachten die hun geld naar de bank brengen i.p.v. er nieuwe kleren mee te kopen.

En zo komt het dus dat ik 2 pending friend requests heb. En ik vind dat vervelend, niet alleen omdat ik niet weet wat die 2 van plan zijn, en ook niet zozeer omdat ik niet weet waarom ze vriendje willen worden, veeleer omdat dat rode bolletje met een witte twee zo mijn aandacht afleidt wanneer ik Foursquare consulteer.

Want ja, ik consulteer Foursquare. Om te zien of Jo V. al in zijn stamcafé is gearriveerd, en of @kvl0 toevallig niet in de buurt is om samen een pint te gaan pakken, en of Bart D. zijn jongste al naar de crèche heeft gebracht of nog stilstaat voor de Meulestedebrug.  Dan kan ik ook naar kantoor vertrekken, of even inchecken om te laten zien dat ik ook al aan de slag ben na die laatste check-in, 14 uur geleden in de Lagaar. Je gelooft toch nooit dat ik daar zo lang ben blijven plakken hé, ook al ben ik er #mayor maar ik voel die onweerstaanbare drang niet om in te checken in mijn Heksenhut.
Daar heeft niemand zaken mee, hoe laat ik thuis kom en op zijn “Hasta la Vista’s” laat weten dat ik de trap opkom als een man met een plan.

Wel, als Wouter vriendje wil worden, stel ik hem voor dat hij mij eerst eens een pint trakteert, in Gent als #afterworkdrink in de Bordeau bijvoorbeeld, alwaar ik #mayor ben. En als dan blijkt dat ‘m een toffe typ is – even alle vooroordelen over Nederlanders aan de kant -  zonder afgebeten nagels, een frisse adem en glimmende schoenen, dan voeg ik hem toe. Meer nog, ik trakteer hem ene terug. Maar dan wel in de Lagaar of The Old Barrel dit keer, alwaar ik ook mayor ben.

Willen we dat afspreken ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten